Frågor & svar

Läs gärna våra kom-igång-tips >>

1. Erbjuder Smart Senior bara rabatter till pensionärer?
– För att bli medlem i Smart Senior räcker det att du fyllt 55 år. Som 55-plussare får man ta del av alla våra förmånliga erbjudanden och rabatter. Bli medlem här >>

2. Hur gör jag för att logga in på smartsenior.se?
– Du klickar på "Logga in" som du hittar upp till höger i den lila rutan på smartsenior.se

3. Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag för att få ett nytt?
– Gå in under "Logga in" och ange ditt användarnamn och klicka på "Skicka nytt lösenord". Ett nytt lösenord skickas då till din mailadress som du har registrerat hos Smart Senior.

4. Jag vet inte vilket användarnamn jag har, hur gör jag?
– Ditt användarnamn är oftast en sifferkombination eller din mailadress och är angivet i de flesta medlemsbrev du får via e-post från Smart Senior. Om du inte hittar användarnamnet eller det inte fungerar att logga in med så kontaktar du medlemsservice så hjälper vi dig.

5. Är Smart Seniorkortet ett betalkort?
– Nej, Smart Senior-kortet är ett förmånskort. Det är till för dig som har fyllt 55 år eller är pensionär och fungerar som en biljett till utvalda erbjudanden som presenteras på .www.smartsenior.se.

6. Jag har tappat bort mitt kort, vad gör jag?
– Du beställer ett nytt kort genom att skicka oss ett mail eller genom att ringa medlemsservice på 08-410 426 10. Priset för ett ersättningskort är 49 kronor. Observera att för att kunna beställa ett ersättningskort via hemsidan behöver du vara registrerad sedan tidigare. Är du inte redan registrerad, ring oss istället. 

Smart Seniorkortet finns även digitalt under "Min sida" när du är inloggad och det fungerar utmärkt på smartphones och surfplattor.

7. Hur länge är mitt medlemskap giltigt?
– Du ser också giltighetstiden längst ner på "Min sida" när du är inloggad. Medlemskapets giltighetstid finns även på ditt medlemskort. Både det digitala och det fysiska medlemskortet (om du köpt till det).

8. Går det att beställa ett extrakort till en familjemedlem?
– Medlemskapet i Smart Senior är personligt och gäller för den som står på kortet. Något extrakort eller familjekort finns i dagsläget inte. Alla som fyllt 55 år eller är pensionär kan beställa ett kort genom att kontakta vår medlemsservice eller "här". Vi har inte något särskilt pris för extrakort till familjemedlemmar.

9. Räcker det om en person har kortet när kortet används vid till exempel bokning av en resa?
– Kortet är personligt och gäller endast för innehavaren om inget annat anges i erbjudandet.

10. Vem kan bli medlem?
– Alla personer som har fyllt 55 år eller är pensionär är välkomna som medlemmar i Smart Senior.

Guldpartners - Exklusiva rabatter

Resepartners

Partners

Visa fler partners >